Päivä 1 - 13 tunnin matkustaminen

13.8.2012

Marko

Ensimmäinen lomapäivä sisälsi matkustamista monella eri kulkuvälineellä. Matka alko 7 aikaan aamulla kun hypättiin hotellin minibussiin ja suunnattiin lentokentälle. Olimme siellä ajoissa sillä Outi halusi kierrellä lentokentän myymälöitä ja toki se oli hänelle suotava – ei sitä kauheasti tullut nukuttua muutenkaan jännityksen vuoksi. Kiitokset vielä Bonus Inn hotellin baarimikolle ja sille että siellä oli hieman erikoisempaa Thatchers Katy (tai Kay) nimistä siideriä.

Tällä kertaa lensimme sinisen siivin Finnairilla. En muista milloin viimeksi olisin lentänytkään Finnairin kyydissä ja kokemuksesta jäi erittäin positiivinen fiilis kun onnistuimme varaamaan hyvät paikat check inin yhteydessä jonka teimme etukäteen perjantaina 10 aikaan illalla. Koska Outi on mennyt lupaamaan ruokakuvia niin alla on kuva aamiaisestamme joka sisälsi munakasrullan kinkulla tomaattisoosissa perunapalojen kera, sämpylän, appelsiinimehua, jugurtin ja kahvia tai teetä.

Lento meni mukavasti kiitos tilavien paikkojen ja saavuimme Santorinin kentälle hieman etuajassa kello 13.15. Laukut kopattiin mukaan pienen hikoilun jälkeen ja siitä alkoi sitten matka Santorinin satamaan. Ainut kommellus tuossa oli se, että oppaana ei ollut meidän nimellä varustettua tervetulo-kirjekuorta, mutta saimme saman materiaalin joka tapauksessa. Satamaan oli matkaa noin 30 minuutin verran ja tie laskeutui kivaa ”pientä” vuoren rinnettä alas.

Paattimme nimi oli Alexander ja se ei ollut todellakaan koolla pilattu. Ensin odottelimme reilun tunnin, että pääsemme edes lähtemään, se oli nimittäin 15min myöhässä jo kun lähdimme ja siltä meni matkaan lähemmäs 4 tuntia. Seitsemän jälkeen olimme vihdoin perillä ja siitä oli vielä lyhyt bussimatka hotellille päin, tässä tuli sitten toinen pieni kömmähdys kun opas neuvoi meitä hieman epäselvästi ja harhailimme hieman Naxoksen kapeilla ja sokkeloisilla kujilla kun koitimme löytää hotelliamme Panormosta.

Hotelli löytyi ja homma oli siltä osin hyvä. Kävimme pikaisesti lähellä kaupassa hakemassa juotavaa ja vettä hotellin jääkaappiin, tämän jälkeen huilasimme hieman hotellissa ja lähdimme etsimään sopivaa ruokapaikkaa. Ruokapaikaksi valitsimme kehutun ja ilmeisesti aika suositun paikan nimeltä Scirocco.

Alkupalaksi otimme Tsatsikia ja paistettuja munakoison viipaleita, sekä valitsimme vielä paahdettua oregano leipää lisäksi. Pääruoaksi söimme moussakaa ja tsousoukakia (lihapullia tomaattisoosissa). Pääruoan kuvat puuttuvat sillä olimme sen verran innokkaita tässä syömisessä, alkuruoasta saimme kuitenkin kuvat napattua. Ruoka oli muuten hyvää, mutta odotin moussakan tulevan pienessä padassa, enkä annospalana lautasella – no jokainen ravintola tekee sen miten tekee.

Ruokailun jälkeen olikin hyvä suunnistaa takaisin hotellille ja kohti unten maita. Tietysti piti taistella hieman ilmastoinnin lämpötilasta kun neidillä on tapana ”hieman” säätää sitä.

Tämmöistä siis ensimmäisenä matkustuksen täyteisenä päivänä ja toisena päivänä onkin luvassa Naxoksen pieniä kujia.