Päivä 7 - Uima-altaalla

31.8.2013

Marko

Tänään oli viimeinen täysi päivä Lefkaksella ja päätimme viettää sen rentoutuen ja loikoillen hotellin uima-altaalla. Aamulla päätimme käydä hakemasta leipomosta aamupalaksi fetasämpylää, piirakkaa, munkkia, fetapiirakoita ja muita herkkuja – samalla koppasimme kaupasta hieman juotavaa altaalle. Alla onkin kuva Outin aamupalasta ja Outi tuunasi sämpylää vielä extrafetalla ja sen lisäksi hieman oliiveja ja viikunoita.

Aamupalan jälkeen suuntasimme siis altaalle jossa Outi kirjoitteli tuon edellisen kirjoituksen jossa seikkailimme laivalla koko päivän. Allapäivä olikin hyvä vaihtelu tälle ja oikeastaan ihan kiva lopetus tälle viikolle.

Uima-altaalla jokusen tunnin loikoiltuamme siirryimme lempi istuskelu paikkaamme eli Cafe Di Parisiin. Joimme tässä hieman viiniä ja palasimme sitten vielä hotellille mukanamme pari Gyros Pitaa lounaaksi. Oleskelimme hotellilla hieman ja vaihdoimme myös vaatteet illallista varten.

Ennen illallistamme palasimme kuitenkin vielä Cafe Di Parisiin viinikannulle tai oikeastaan parille. Pitihän se paikan omistaja ja tarjoilijat hyvästellä – sen verran mukavia he kuitenkin olivat. Tuli siinä talon piikkiin yksi vodka paukkukin nautittua sillä ”ihan sama” kuten omistaja huuteli. Muutenkin hauska heppu oli hän ja toivottavasti tämä paikka löytyy täältä jos tänne vielä joskus päädymme.

Viimeisen illan illallispaikaksi olimme päättäneet mennä The Barreliin. Täältä olimme saaneet hyvää ruokaa ja palvelua. Visiitti ei ollut pettymys tälläkään kertaa.

Alkupalaksi otimme Feta Saganakia ja sitten ihan kokeilun vuoksi samoja fetalla täytettyjä paprikoita kuin edellisenä iltana Pinewoodissa. Paprikoita tuli 4 kappaletta (siis 4 puolikasta) ja hintaakin näillä oli sen 4.5 euroa eli kaksi euroa halvempi kuin Pinewoodissa ja olivat myös hyviä.

Pääruoaksi otin lihapullia jugurttikastikkeessa ja Outi otti mustekalarenkaita. Mustekalarenkaat näytti Outille maistuvan ja annos oli kyllä iso. Hän oli viimeksi 9 vuotiaana näitä syönyt, mutta näytti vieläkin maistuvan. Mustekalarenkaat oli myös itse tehtyjä.

Omat lihapullat olivat myöskin hyviä ja ainut kummastus oli tuo jugurttikastike joka oli ilmeisesti tartar kastikkeen tapaista. Maistui muuten lähes samalle kuin se valkoinen soosi mitä sain koulussa kalapuikkojen kaverina. Kokonaisuudessaan hyvä annos ja lihapullat oli kyllä maittavia!

Laskua pyydettäessä saimme taas hieman jäätelöä ja pari palaa kakkua sekä tietysti Ouzoa. The Barrelista jäi taas hyvä maku suuhun ja pyörimmekin tästä pääkadulle vielä katselemaan kauppoja.

Pääkadulla törmäsimmekin mielenkiintoiseen pariskuntaan joka suistui ystävällisesti poseeraamaan kun heille kolikon vei ja sai aforismin siitä hyvästä.

Outi otti tällä kertaa eri paikasta jäätelöä kuin normaalisti sillä olimme jo pitkän matkaa mennyt Greek Cornerista. Meloni ja kookos jäätelö näkyi kuitenkin maistuvan.

Pääkadulla käveltyämme suuntasimmekin hotellille ja hetken luettua rupesimmekin nukkumaan sillä molempia väsytti suhteellisen hyvin.

Tänään lauantaina meillä onkin vuorossa siirtyminen Pargaan ja tästä tuleekin juttua sitten illalla tai huomisaamuna!

Jassu!

Marko

Täytyy kyllä sanoa, että jäitte paljosta paitsi, kun ette vuokranneet autoa. Olimme itse 31.8-7.9 Lefkaksella ja meitä jäi harmittamaan ettemme tajunneet vuokrata autoa aikaisemmin ja pidemmäksi aikaa. Nidrin ranta on täysin eri luokkaa esim. Mikros Gialoksen, Egremin ja Porto Katsikiin verrattuna. Myös muut rannat, joilla kävimme saaren länsipuolella olivat kymmenen kertaa parempia kuin Nidrin. Liikenne ei ollut mitenkään hektistä vaan sai ajella rauhassa ja tietkin olivat todella hyvässä kunnossa, ainakin pääosin. Suosittelisinkin jokaiselle joka menee Lefkakselle, että vuokratkaa auto vähintää kahdeksi päiväksi.