Päivä 1 - Matkustaminen

24.8.2014

Marko

Ensimmäinen päivä on tuttuun tapaan matkustamista täynnä. Heräsimme vaille seitsemän vaikka kello oli soimassa kahdeksan aikoihin. Sängystä ylös päästyämme kävimme syömässä Cumuluksen hotellin aamupalan joka ei ollut mitenkään erikoinen. Enpä tuonne aamupalan takia menisi uudestaan, muuten ihan passeli hotelli kyllä (olut tosin maksaa 8 euroa per tuoppi…).

Aamupalan jälkeen keräsimme kimpsumme ja kampsumme huoneesta ja siirryimme toiseen hotelliin – nimittäin veimme auton Bonus Innin pihaan ja sieltä lentokenttäkuljetuksella lentokentälle. Olemme takaisin tullessa Bonus Innissä yön ja tämä oikeuttaa meitä pitämään autoa siellä parkissa 2 viikkoa.

Olimme kentällä joskus puoli kymmenen jälkeen eli aikaa meillä oli viitisen tuntia ihmetellä. Ensimmäiseksi tiputimme laukut Finnairin tiskille sillä olimme tehneet Check-Inin jo eilen. Tästä siirryimmekin saapuvien puolelle Starbucksiin, jossa outi otti jonkun kookoskahvihässäkän ja itse red berry jugurtti hässäkän. Samaa evästä mitä tuli aiemmin kesällä Helsingissä maisteltua.

Starbucksin jälkeen käppäilimmekin turvatarkastuksen läpi ja siitä se kentällä pyöriskely sitten alkoi. Kentän liikkeet tuli koluttua ja Outille piti löytää sopiva hajuvesikin vielä ja haistelimmekin varmaan kolmeakymmentä eri hajuvettä kahdessa eri liikkeessä ja vihdoin ja viimein löytyi sekin. Oli se muuten työn takana… Emme oikeastaan syöneet tai juoneet kentällä mitään tuon Starbucksin jälkeen tai ostimme yhden Pringles purkin Stockmannilta – siinäpä se oikeastaan oli. Käppäilmme kentällä ja katselimme lentokoneiden tuloa ja menoa.

Kone olikin viime kesältä tuttu ja se lähtikin viime kesän tapaan bussikuljetuksen päästä. Kone lähti hieman etuajassa liikenteeseen ja tämähän ei meitä haitannut millään tapaa. Koneessa oli ruokana kanaa purjokastikkeessa – se oli ihan hyvää ja jälkkäriksi oli pieni marjakakun pala. Parempaa evästä, kuin viime vuonna Finnairille ja parempi olikin olla sillä maksoimme ruoasta. Kaikki ei ollut ruokaa ottanut, mutta yllättävän moni. Lento oli perilläkin hieman etuajassa ja tällä kertaa laskeutuminen Santorinille oli hieman pehmeämpi kuin viime kerralla (sehän hieman rymähti kaksi vuotta sitten).

Laukkuja odotellessa mietiskelimme, että kumman laukun häviäminen olisi pienempi paha. Sillä jos minun laukku häviäisi niin odotellessa laukun löytymistä olisi minulle käytössä Outin mekkoja ja tämmöistä… Jos taas Outin laukku katoaisi niin olisi hänellä käytössä minun t-paitoja ja shortseja. Siinä voitte jokainen tehdä oman päätöksen kumpi olisi pienempi paha… Vaatettahan olisi voinut toki sekoitella ja näin ei ihan niin hirveää ongelmaa tulisi katoamisesta. Kumpikaan laukku ei kadonnut ja ne tulikin perille asti ja pääsimme kentältä suunnistamaan bussille (tähän vaiheeseen sanon, että oli muuten pirun lämmin). Bussilla ajelimme sitten Kamariin ja hotelliimme Fomithea Studiosiin.

Hotellilla emme juurikaan aikailleet vaan lähdimme laukut sinne jätettyämme kauppaan ja sieltä rantakadulle, jossa vanhempani odottelivatkin meitä. He ovat jo täällä viikon olleet ja lähtevät pois viikon päästä. Olemme siis yhden viikon samaan aikaan täällä. Tilasimme heidän seuraksi puoli litraa talon valkoviiniä (Verkas oli paikan nimi ja 6 euroa maksoi puoli litraa). Istuskelimme siinä ja vaihtelimme kuulumisia ja kävi selväksi, että lämmintä on piisannut. Pariin päivään ei ole juurikaan tuullut ja varjossakin on ollut 36 astetta lämmintä. Tämä lämpö tuli tuossa meillekkin tutuksi sillä ilma oli suhteellisen kostea ja paita oli hiestä märkä jo muutenkin. Tästä siirryimme sitten Iriniin syömään.

Irinissä tilasimme friteerattuja tomaatteja joissa oli myös seassa sipulia ja yrttejä sekä tsatsikia alkuun. Pääruoksi otimme molemmat pastitsiota (yllätyyyys). Juomaksi otimme litran talon viiniä sekä ison pullon vettä. Koko lysti kustansi tasan 40 euroa. Ruoka oli loistavaa ja kahden vuoden takaiset muistot palasivat mieleen.

Irinistä siirryimme rantakadulle ja Outi otti vielä jäätelöä – kaksi palloa (pistaasio ja kinder). Tästä kävelimme vanhempien hotellille vielä Ouzolle – he ovat muuten samassa hotellissa nyt missä me olimme 2 vuotta sitten (Christos Makris). Siellä vieraana kävi myös kissa, jolle Outi uhkasi ostaa kissanruokaa… Vanhempien luota kävelimme omaan hotelliimme ja matkalla koppasimme kaupasta vettä.

Wlan ei täällä hotellissa toimi tuossa parvekkeella, joten nämä artikkelit tulevat teille vähän milloin sattuu. Ensimmäinen ilta Kamarissa on ohi ja vielä olisi pari viikkoa jäljellä!