Päivä 13 - Kotiinlähtö alkaa pikku hiljaa häämöttämään

15.9.2017

Marko

Tänä aamuna oli taas perinteistä settiä. Heräsin aiemmin ja lueskelin hieman. Sitten haettiin leipomosta aamupalaa. Aamupalan jälkeen alettiin tekemään lähtöä rannalle ja Outi päättikin herättää naapurit. Meille oli nimittäin eksynyt ylimääräinen vieras isomman puoleisen ötökän merkeissä. Tämähän piti tietysti saada listittyä tai ulos huoneesta. Ötökän kohtaloksi päätyi sandaali ja roskakori.

Tästä kun oltiin selvitty niin lähdettiin Apollon rannalle skandien sekaan. Tämän Strand kuppilan rannan omistanee ruotsalaiset sillä siellä on skandeja jonkin verran – ei niinkään suomalaisia tosin. He olivatkin varanneet eturivun rantapedit jo ennen meidän tuloa ja ilmestyivät aamun aikan sitten sinne.

Mehän pääasiassa lueskellaan rannalla sekä yleensä juodaan limua tai mehua – tietenkin vettä on mukana. Välillä käydään pulahtamassa mereen ja sitten alkaa taas lueskelu ja makoilu. Aurinkorasvan kanssahan täällä löträtään ihan tarpeeksi.

Tarpeeksi makoiltuamme eli kun tuli aikas lämmin makoilla ja halusimme lähteä etsimään jotain syötävää lounaaksi. Törmäsimme matkalla mustekaloihin, jotka ovat menossa illalla jonkin lautaselle.

Lounaalle menimme G-Plazaan, jossa on mainot lounaseväät saatu sekä siellä on lounasaikaan todella hyvä palvelu ollut. Otimme Club Sandwichin ilman lihaa puoliksi ja tämä riitti meille mainiosti tänään.

Lounaalta talsimme hotellin suuntaan ja hieman elvyttiin tässä välissä. Olimme kuitenkin aika ajoissa tällä kertaa elpymässä ja jonkun aikaa luettuamme, blogatuamme ja elvyttyämme lähdimmekin käymään isommassa AB marketissa ja apteekissa. Apteekista, kun täältä saa Korressia ihan pilkkahintaan, kun Suomessa maksaa aika paljon enemmän. Outille tarttuikin matkaan pari suihkugeeli pakettia, kasvonaamioita sekä Apivitan kasvojen pesuainetta (joka on myydyin Kreikassa). Hintaa tälle paketille tuli hieman yli 30 euroa ja yhden noista kasvonaamioista sai vielä ilmaiseksi. Oli oikein hyvä palvelu muuten.

Kun oltiin tultu ostosreissulta takaisin päätettiin hieman pakkailla ja nähdä miten paljon noi laukut oikein painavat. Kyllä sitä hieman joutuu ehkä repun ja laukun välillä vielä siirtelemään tavaroita, mutta sen näkee oikeastaan huomenna. Näin kahden viikon loman jälkeen ei oikeastaan harmita aloittaa jo pientä pakkaamista torstaina, kun lähtö on lauantaina. Ollaan tässä pari päivää jo pohdiskeltu mitä kaikkea ostaa ja mitä uupuu ja miten se kotiinlähtö on fiksuin hoitaa. Viikko on liian lyhyt aika olla Kreikassa meidän mielestä :)

Arvaatteko minne mentiin istuskelemaan hotellilta? No Kantouniin tietysti! Siellä hieman jääteetä, mojitoa ja olutta lasiin niin voi oikein mukavasti istuskella pari tuntia ja ihmetellä ihmisten menoa. Lähtiessämme vaihdettiin pari sanaa Tanskalaisen pariskunnan kanssa, joka oli meidät huomannut aiemminkin istumassa. Pitäähän myös yksi kissakuva saada tähän postaukseen.

Kantounista suunnattiin syömään Giameze ravintolaan sillä se on ollut mainio ja edullinen paikka syödä. Nyt lähti kylmistä alkupaloista mukaan tsatsikia ja punajuurisalaattia. Lämpimistä taas tilattiin tulisia paprikoita, ranskalaisia, munakoiso ja kesäkurpitsa tikkuja, juustopalloja ja munakoiso rullia. Kaikki oli hyviä ja oikein mainioita. Munakoiso ja kesäkurpitsa tikkuja kannattaa tilata tai no oikeastaan kaikkea noista kannattaa kokeilla!

Ruokailun yhteydessä tuli soittamaan paikallinen kiertävä muusikkokin, joka kysyi ilmeisesti luvan ensin ja soitteli sitten Kreikkalaista musiikkia ja pari muutakin biisiä siinä. Pari euroa hänen laukkuunsa meiltä kilahti sillä oli oikein mainio esitys.

Kävi tuuri ja ravintolassa on livemusaa. #kreikka #kos #greece

A post shared by Auringonalla.fi (@auringonalla) on Sep 14, 2017 at 10:47am PDT

Jälkkäriksi saatiin vielä vesimelonia.

Tästä sitten talsittiin parin tuliaisostoksen jälkeen hotellille lueskelemaan ja siitä sitten nukkumaan. Huomenna onkin viimeinen päivä Kossilla ja sitten alkaakin kotimatka kylmään Suomeen.