Päivä 12 - Kyläkierros kaupunkijunalla

10.9.2015

Aamupala oli poikkeuksellisesti ”noutoruokaa”. Tänään lähdemme kaupunkijunalla ajelemaan jokuisen kylän läpi ja pysähdymmekin parissa kohtaa niin olimme päättäneet, että haemme sämpylät leipomosta ja tarttui sieltä mukaan jälkkäriksi kinder juustokakku kuppikin. Siivooja tuli kun olimme...

Marko

Siivooja tuli kun olimme vielä lueskelemassa sillä juna lähti 10 jälkeen hotellin vierestä. Lähdimme siis jo ulos ja katselimme vielä, kun oli suht tuulinen päivä ja merellä oli aallokkoa.

DCIM100GOPROGOPR0281.IMG_3236

Juna ajeli jokusen kylän läpi ja ensimmäinen pysähdyspaikka oli Adele niminen pikkukylä. Matkan varrella voikin katsella maisemia ja oli siellä jokunen elukkakin.

IMG_3241IMG_3276IMG_3277

Kävelimme tämän kylän läpi ja pysähdyimme kirkossakin. Siellä oli myös pikkuinen myymälä josta olisi saanut matkamuistoja osteltua.

IMG_3247IMG_3248IMG_3249IMG_3250IMG_3251IMG_3252

Toinen pysähdys oli sitten Arsanin munkkiluostarissa, jossa asusti nuorempi ja vanhempi munkki. Opas sanoikin, että ne voi nähdä tai sitten ei – ei nähty. Sielläkin pääsimme kirkkoon taas ja Outi löysi pienemmänkin kappelin sivustalta.

IMG_3255IMG_3256IMG_3257IMG_3258IMG_3259IMG_3260IMG_3261IMG_3262IMG_3263IMG_3264IMG_3265IMG_3268IMG_3269IMG_3270IMG_3271

Tuo retki ei loppujen lopuksi ollut kummoinen hintaansa nähden. 14 euroa per naama ja pari pysähdystä. Oppaan englanninkielen taito oli ok, mutta välistä tuntui ettei saanut selvää siitä kunnolla.

DCIM100GOPROGOPR0300.

Retki kesti vajaa 3 tuntia ja suurin osa siitä oli tosiaan tuossa junassa istumista. Hotellille päästyämme kävimme hetken altaalla ja suuntasimme siitä sitten lounaalle.

DCIM100GOPROGOPR0304.

Lounaspaikat on valittu jo loppureissun ajaksi ja tänään vuorossa oli Livingroom. Outi otti Livingroomin hampurilaisen ja minä miniburgereita. Molemmat olivat taas hyviä annoksia.

Lounaalta suuntasimme kaupan kautta hotellille. Tarkoituksena oli maistella pari iltaa sitten ostama viini, mutta sehän oli ihan karmeata kuraa. Tänä iltana oli suunnitelma lähteä pois päin vanhasta kaupungista ja mennä katsastamaan pari paikkaa sieltä.

Ensimmäinen pysähdys oli retsinan ääreen ja tästä sitten vasta aloimme tallustamaan rantakatua pois päin vanhasta kaupungista.

image1_2

Parit ruokalistat tutkittuamme pysähdyimme 1+1 ravintolaan syömään. Paikka oli tupaten täysi paria pöytää lukuunottamatta. Ajoituksemme oli hyvä sillä kohta nekin täyttyi ja ihmiset jonottivat pöytää baarin puolella.

Alkuun saimme lämpimät sämpylät ja kolme kippoa joissa oli paprikatahnaa jossa oli aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja ja jotain yrttijugurttikastiketta.

Alkuun otimme feta saganagin ja tsatsikia – molemmat olivat hyviä alkuruokia.

Pääruoaksi Outi otti stifadon ja minä otin moussakan. Stifado oli hyvää ja moussaka oli perushyvä moussaka.

Jälkkäriksi saatiin laskun kaveriksi vielä kakkua ja rakia. Sekä pari pientä karamelliä, jotka ei kuvassa näy.

Kävimme vielä Entasiksessa koppaamassa drinkit jälkkäriksi. Tästä sitten olikin hyvä mennä hotellille nukkumaan.