Päivä 3 - Rantaelämää

26.8.2013

Marko

Alla olevasta kuvista voittekin päätellä, että tänään päästiin rannalle asti. Minähän olin tietysti innoissani sillä pääsin snorklaamaan Canon D20 kameran kanssa. Eiliset uima-allas leikit sen kanssa lisäsi luottamusta sen vedenkestävyydestä ja tänään lähdetään siis meriveteen sen kanssa. Oli muuten ensimmäinen kerta meressä tällä reissulla. Ilman kommelluksia ei tämäkään kerta mennyt sillä unohdettiin uimakengät hotellille ja rantahan oli hieman kivikkoista joten jalkaparat joutuivat koetukselle. Ensi kerralla muistamme nekin mukaan, tietty oppaat oli varoitellut merisiileistä joten sekin oli takaraivossa mielessä. Snorklaus oli ihan kivaa, mutta tuossa vedessä näkyvyys ei ollut niin hyvää kuin olisin toivonut, joten D20 kuvat ei ole siitä parhaasta päästä. Tosin tämä oli eka kerta kun kuvaan vedessä.

Rannan jälkeen suuntasimme jäätelökioskin kautta uima-altaalle lillumaan ja katselemaan kun hotelliin saapui uusia asukkaita entisten tilalle. Harmiksemme nämäkin olivat ruotsalaisia ja epäilemme, että rauha meni sillä saattaavat hieman möykätä. Tämä jää nähtäväksi. Luimme kuitenkin altaalla kirjoja ja uiskentelimme siinä ja sen jälkeen alkoikin olla nälkä ja suuntasimmekin lounaalle. Päädyimme Cafe Di Paris kahvilaan josta on muodostumassa meidän lempipaikkamme. Tilasimme puoliksi Club Sandwichin sekä 1.5 litraa vettä ja 0.5 litraa valkoviiniä. Hintaa tälle lystille tuli 12 euroa.

Outi kirjoitteli lounaan jälkeen edellisen päivän seikkailut ja itsehän surffailin verkossa ja ihmettelin ihmisten kulkemista rantakadulla.

Lounaan jälkeen kävimme isossa ruokakaupassa katselemassa hieman juomista ja jotain pientä aamupalatarviketta valmiiksi jo seuraavaa aamua varten. Kaikkea emme saaneet sieltä joten piipahdimme toisessakin kaupassa.

Hotellilla otimme hieman rennosti ja maistelimme siideriä ja olutta sekä pistimme taas iltaa varten hieman parempaa päälle eli hikiset paidat pois ja hieman puhtaampaa tilalle. Ennen illallista kävimme kuitenkin toistamiseen Cafe Di Parisissa juomassa puoli litraa viiniä sillä ei ollut vielä nälkä ja oli vielä suht valoisaakin. Tässä teimme taas sen huomion, että risteilyalukset jotka käväisevät usealla lähialueen hienommilla rannoilla sekä saarilla – ovat tupaten täynnä. Kuulimmekin viereisen pöytäseurueen kommentit tarjoilijoille, että siellä oli aika paljon ihmisiä. Suurta viihdettä on myös paikalliset lapset touhuineen. Alla onkin kuvia viinistä, täydestä paatista sekä lapsista.

Oman aikamme istuskeltuamme ja viiniä maisteltuamme lähdimmekin illallispaikkaa kohden joka oli tällä kertaa The Barrel. Tämä oli taas Outin listalla ja luskelimmekin TripAdvisorista hyviä kommentteja tästä.

Ennen kuin kerkesimme tilata niin oli pöytään kannettu filteröityä vettä jota uskalsi kyllä juoda sillä ei meille siitä mitään tullut. Samaten pari sämpylää ja oliiviöljyä ja balsamikoa lautasella – Outi dippasikin sämpylää hyvillä mielin tuohon sekoitukseen.

Alkupalaksi tilasimme Tsatsikia ja kesäkurpitsa pyörylöitä. On oikeastaan sanomattakin selvää, että alkupalat olivat hyviä – emme ole oikeastaan yksiinkään huonoihin alkupaloihin törmänneet!

Pääruoaksi Outi tilasi Beef Kleftikoa ja minä tilasin naudanlihaa pastan ja juuston kanssa saviruukussa. Molemmat oli hyviä ja Outi tykästyi todella paljon Beef Kleftikoon. Tämä ravintola on kyllä sillä listalla, että tulemme takaisinkin!

Ensimmäisella kerralla kun tilasimme laskun tuli allanäkyvät leivoksen palat suklaajäätelöllä.

Toisella kertaa kun tilasimme laskua niin meille tuotiin pari lasia Ouzoa. Kolmas kerta toden sanoi ja sitten saimme laskunkin. Mainittakoon se tästä paikasta, että tämä meidän ateriamme maksoi noin 28 euroa ja tähän kuului kaikki ylläoleva ja sen lisäksi 0.5 litraa talon viiniä. He eivät laskuttaneet leivästä, vedestä, Ouzosta eikä tuosta jäätelö/leivos kombosta. Jätimmekin hyvän tipin heille!

Kävimme vielä ruoan jälkeen jälkkärin jälkkärillä oikeastaan. Itse otin kinder jätskiä ja Outi otti kinder jätskiä ja sen kaveriksi vielä cookie jätskiä. Olivat kyllä törkeän hyviä molemmat! Alla vielä muuten kuva tuosta paikasta joka on ilmeisesti Greek Snack Corner – tämä löytyy The Barrelin läheltä kun menee siitä pääkadulle.

Käppäilimme pääkatua pitkin hotellille päin ja Outihan löysi sitten hieman kasvillisuutta sekä tietysti jonkinsortin elukan – tällä kertaa keraamisen.

Tästä sitten hotellille ja istuskelemme hetken terassille viileässä (26 asteen) Kreikan yössä.