Päivä 4 - Sataa, sataa ropisee

9.9.2016

Marko

Tämähän menee kummaksi kun minun päiville sattuu tätä sadetta ja muutenkin tätä sadetta tuntuu nyt riittävän tällä lomalla. Edellisenä yönä oli taas ukkostanut ja sade loppuikin tuossa aamulla. Olimmekin jo pakkaamassa rantakamoja ja vetämässä uikkareita päälle sekä lähdimme lompsimaan jo sinne suuntaan. Sitten se alkoi taas, nimittäin sade. Päätimme mennä satamaan kuppilaan juomaan jotain ja katsomaan josko se sade väistyisi – pitäisi sinne rannalle päästä! No sepä ei väistynytkään ja päädyttiin käppäilemään hotellille päin lueskelemaan ja lätkimään korttia kuten ennenkin.

Lounasta lähdimme etsimään jonkin ajan kuluttua ja päädyimme taksitolpan lähellä olevaan paikkaan josta sai gyros annoksia, mutta ei pita gyrosta joka oli hieman outoa. Gyros annos oli käytännössä pitä gyros ilman pitaa mutta kalliimpi (5 €). Itselläni ei kauhea nälkä ollut joten otin sellaisen ja Outi otti tomaattikeittoa. Muuten oli hyvät ruoat, mutta keitossa oli selleriä jolle Outi oli allerginen.

Lounaan jälkeen käväistiin hieman isommassa kaupassa sillä piti saada aineksia aamupalaa varten. Tai piti itseasiassa käydä parissakin kauppaa sillä papuja ei meinannut löytyä millään. Vihanneksia ja hedelmiä saa onneksi aika läheltä hotelliamme – siinä Apollomatkojen toimiston lähellä on kauppa jossa on hyvä ja edullinen valikoima erilaisia vihanneksia ja hedelmiä. Kaupoissa käytyämme lähdimme hotellille vielä lätkimään uunoa.

Tänään meillä oli kova tavoite päästä pelaamaan minigolffia ja iltasella olikin hyvää keliä kun ei satanut ja päätimme lähteä koittamaan päästäisiinkö pelaamaan. Häviäjän sovittiin tarjoavan porukalle max 5 euron juomat kuppilassa joten vetokin oli kohdillaan. Olimme kuudelta minigolf paikassa, mutta se oli suljettu. Liitutaululla oli himmeällä aukioloajat ja sen olisi pitänyt aueta kuudelta, mutta eipä tuolla ketään ollut. Odottelimme siinä jonkun aikaa toisen suomalais pariskunnan kanssa ja ketään ei tullut, joten päätimme lähteä juomaan vielä jotain ennen kuin menisimme syömään.

Pysähdyimme juomaan appelsiinimehua ja olutta kipuamisen ohessa sillä suuntanamme oli Sakis taverna, jossa kolme vuotta sitten oli todella hyvä ruoka. Maisemathan oli tuossa kohtaa hyvät itse satamaan.

Tästä sitten jatkoimme kipuamista ylös noita portaita joita on kyllä ihan riittävästi. Portaiden varrella on kauppoja joten katseltavaa riittää siltäkin osin. Tällä kertaa Sakis oli avannut myös ulkopuolen joten pääsimme kerralla istumaan – menimme kuitenkin sisälle istumaan sillä olihan se mahdollista, että alkaisi satamaan.

Alkuun otimme paistettuja kesäkurpitsoja ja ne sai ilman jauhoja joten Outikin pystyin niitä syömään. Samaten otettin Sakis special jossa on fetaa, sipulia, paprikaa ja valkosipulia. Näissä ei ollut mitään valittamista ja saatiin vielä valkosipuli-oregano leipääkin.

Pääruoaksi otin pastitsiota ja Outi otti lihapullia.

Kolme vuotta sitten olisimme kehuneet paikan ruokaa, tällä kertaa emme kehu. Pääruoat eivät olleet enää niin hyviä kuin ne olivat. Pastitsio oli kuivaa ja lihapullat oli perus hyviä, mutta ei mitään ihmeellisiä. Emme tällä reissulla tule enää tähän ravintolaan. Vaikutti hieman siltä, että ruokia olisi alettu lämmittämään sillä alkuruoat tuli nopeasti ja niissä ei mitään vikaa ollutkaan. Pääruoat tuli todella nopeasti alkuruokien jälkeen – tämä hieman antoi vinkkiä siitä, että olisi lämmitetty.

Tätä ruodittiin hieman ja voi olla, että on haluttu saada ihmisiä nopeammin ulos ravintolasta kun ruokakin tulee nopeampaa. Sillä tuohon oli 3 vuotta sitten jonoa illalla ja oli sinne nytkin jonoa. Harmi, että heillä meno oli mennyt tälläiseksi sillä tämä oli tosiaan 3 vuotta sitten loistava paikka. Laskua pyydettäessä saatiin vielä jotain kakkua ja kermavaahtoa jälkiruoaksi.

Tämän jälkeen talsimme satamaan jäätelölle. Tästä sitten jäätelöt syötyämme menimme vielä pelaamaan unoa vanhempieni terassille ja juomaan vielä hieman Ouzoa.

Tästä päivästä nyt ei jäänyt käteen kuin kasa ruokakuvia ja rentoutumista niin kirjan kuin korttipelien muodossa. Jollain tapaa kun tulee rentouduttua niin hyvähän se sekin on, mutta sinne rannalla olisi jo kiva päästä! Tästä kertonee Outi sitten huomenna!