Päivä 6 - Pyöräretki Tigakiin

8.9.2017

Marko

Aamu alkoi tuttuun tapaan sillä, että heräilen 7 aikaan lueskelemaan ja katsomaan kun aurinko alkoi pikku hiljaa paistaa meidän parvekkeelle. Aamupalaan haettiin tarpeet leipomosta ja syötiin ne huoneessamme. Olimme tänään päättäneet polkea pyörillä Tigakin suuntaan ja katsoa josko siellä näkyisi flamingoja.

Tänäänkin oli suht tuulinen päivä ja välistä tuuli pyöräillessä vastaan, sivulta ja takaa. Osa matkaa saatiin mennä pyörätiellä ja ne on suht hyväkuntoisia täällä kyllä. Loppumatkasta ajeltiin pienemmällä tiellä tienvartta pitkin ja se oli taas suht huonokuntoista tietä.

Matkan varrella tuli maisemia ihmeteltyä ja reitti menikin maaseudun läpi. Matkan varrella oli niin lehmiä, kuin sitten peltoakin. Mertakin tuli nähtyä jonkin verran. Matkaa Tigakiin oli noin 12 kilometriä, kun meni noita rantateitä pitkin.

Tigakissa pysähdyimme kylään sen verran, että joimme kahvilassa limpparia ja Outi joi kahvin. Huomasimme molemmat harmiksemme, että emme Tigakissa itse kylässä kuvia ottaneet. Kaupasta mukaan tarttui hieman tuliaisiakin sillä joissain tuotteissa hintataso oli täällä edullisempi kuin kaupungissa. Pyöräiltiin vielä hieman edemmäs sillä parin sadan metrin päässä oli suolajärvi, jossa saattoi olla flamingoja. Olihan niitä, mutta ne oli toisella puolen suola järveä ja päätimme lähteä siitä ajamaan kuitenkin takaisin hotellia kohti.

Olimme itseasiassa hieman tutkineet tätä saarta ja täällähän on Lidl. Tigakiin menevä tieltä pääsee päätielle, jonka varrella se Lidl on. Ajoimme siis pois tulomatkalla pienen lenkin Lidliin ja tästä tuli kolmisen kilometriä lisämatkaa. Lidlissä on samoja tuotteita, kuin meillä Suomessa ja tietty jotain Kreikan omaakin. Ostimme pari pulloa viiniä ja likööriä. Ei meillä oikein isompia tarpeita ollut, halusimme vain käydä Lidlissä.

Samoja teitä ajeltiin Lidlissä käynnin jälkeen kohti hotelliamme ja tällä kertaa matkaa tuli noin 27 kilometriä. Tässä pariin päivään onkin siis ajettu jo yli 50 kilometriä noilla pyörillä. Hotellilla kävimme vain pikaisesti heittämässä reput ja lähdimme lounaalle G-Plazaan. Itse otin hampurilaisen ja Outi otti vegepastaa uunissa. Molemmat oli kyllä hyviä. Eipä tällä reissulla olla vielä huonoa ruokaa saatu!

Saatiinpa vielä jälkkäriksi pienet tikkujäätelötkin.

Tästä sitten hotellille hieman toipumaan pyöräilystä ja käymään suihkussa sekä tietysti kirjoittamaan tätä blogia! Ollaan nyt aika usein iltapäivällä kirjoitettu blogia, kun on ollut passelia aikaa siihen. Omanlainen lomarytmi tulee täälläkin päälle! Hieman kun oltiin toivuttu niin lähdettiin taas tuonne kaupungille ja päädyttiin yllätys, yllätys Kantouniin. Pari juomaa pöytään ja siitä se päivä lähtee menemään eteenpäin.

Illalla oltiin päätetty mennä pizzalle. Oltiin taas kyselty Apollomatkojen oppaalta Annalta vinkkejä ja käppäiltiin Mezzaluna nimiseen pizzeriaan. Heillä on pöytiä rannalla ja siitäpä johtuen heidän ravintolan puoli olikin täysin tyhjä – kaikki olivat rannalla.

Tällä kertaa ei otettu alkupaloja vaan lähdettiin suoraan asiaan. Outi otti kreikkalaisen pizzan, jossa oli oliivejä, tomaattia, vihreätä paprikaa, sipulia ja fetaa. Minä taas otin Mezzaluna pizzan, jossa oli prosciutto kinkkua, rucolaa sekä parmesaani juuston lastuja. Molemmat oli hyviä pizzoja ja palvelu oli mainiota myöskin. Suosittelen kyllä tätä paikkaa! Hieman kauempana kaupungin hälinästä ja ehdottomasti illalla kannattaa rannalle tulla syömään.

Tästä käppäiltiin vielä Avraan drinkeille.

Tästä käppäiltiin sitten hissukseen kohti hotellia ja unia. Matkalla oli pientä kuvattavaakin.