Päivä 6 - Takaisin Malemeen

15.9.2019

Marko

Hotelli Labyrinth on perus hotelli. Huone on siisti ja palvelu oli ystävällistä. Isoimman miinuksen saa kuitenkin onneton sänky. Yöllä tuli herättyä siihen, että kylki on kipeä. Sijainti hyvä ja maksettiin siitä alle 40€ yöltä joten ei paljoa odotettukaan.

Oltiin edellisenä päivänä huomattu leipomo aivan hotellin kupeessa. Mentiin siihen aamupalalle ja syötiin siinä sitten fetalla täytetyt sämpylät ja juotiin frapet. Jonkinlaisen omenapiirakan sai kaupan päälle. Oli meillä joku torttukin siinä. Malemessa leipomo on aika kaukana meistä, joten oli oikein mukava käydä siinä aamupalalla. Mukaan otettiin myös hieman fetapiirakkaa.

Sitten luovutettiin hotelli ja lähdettiin ajelemaan. Ensimmäinen pysäkki piti olla Dourakis niminen viinitila mutta satuttiin löytämään oliiviöljytila ja ostettiin siitä hieman oliiviöljyä. Dourakis taisi olla vielä kiinni tai ei ollut mitään parkkitilaa. Ajettiin jo jonkun papan pihaan ja käännyttiin. Päätettiin jatkaa matkaa seuraavalle viinitilalle.

Nokka kohti Manousakis viinitilaa ja alkumatka meni mukavasti isompaa tietä ja sitten pienemmille teille ja ajeltiin muutaman pienen kylän läpi ja lopulta onnetonta hiekkatietä pitkin viinitilan pihaan, jossa oli pysäköinti ja oli vielä auki.

Viinien maistatus olikin maksullinen kokemus, kun yleensä saa ilmaiseksi maistaa viinejä. Nyt 10 eurolla sai maistaa 5 eri viiniä ja hän hieman kertoi niistä. Sama kokemus on saatu ennen ilmaiseksi. Siellä olisi voinut myös syödäkin jotain, mutta Outi maistoi viinejä ja ostettiin pari mukaan ja jatkettiin matkaa. Hieman jäi paha maku suuhun sillä mielestäni tuon maistelun hinta olisi pitänyt olla maksimissaan 5 euroa.

Tästä otettiin suunnaksi Cretan Brewery eli paikallinen olutpanimo. Sinne ajettiin semmoista pientä mutkaista tietä jossa oli sopiva määrä nousuja ylös ja alas. Oliivipuita oli joka puolella ja jokunen kyläkin siinä matkan varrella. Reitti oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Instagrammin puolella on muuten videota näistä teistä.

Perille päästiin ja panimolla Outi maistoi ensin 5€ hintaan viittä eri olutta. Sitten päätettiin syödä siinä lounasta ja tämä olikin oikein mainio ajatus. Otettiin juustopalloja, tsatsikia sekä Kreetalaista salaattia. Hintaa tuli maistatuksen ja juomien kanssa 21 euroa eli ei ollenkaan huono hinta.

Otettiin vielä olutpuodista oluita mukaan ja lähdettiin kohti hotellia. Pysähdykset bensa-asemalla ja kaupassa vielä ja sitten auto parkkiin hotellille ja kuskille iso juoma käteen.

Retki oli oikein onnistunut ja auton vuokraaminen toimi hyvin Gee pasin kautta. Hintakin oli erittäin hyvä ja auto toimi moitteettomasti. Suositellaan lämpimästi tämmöistä yhden yön reissua muualla varsinkin jos ollaan lomalla kaksi viikkoa. Tulee sitten nähtyä hieman lisää.

Sitten suunnaksi allas ja siitä suihkun kautta hieman rauhoittumista.

Hotellin baarin kautta otettiin suunnaksi Mythos ja mielessä oli puu-uunissa paistettu pizza. Koska täällä on ollut todella tuulista niin vain sisätilat olivat auki. Tarjoilija haki meille pöydän ulkoa ja homma hyvä.

Tilattiin pizzaa vaikka tarjoilija varoitti, että voi kestää. Ei ongelmaa me odotellaan kunhan tuotte meille vettä ja retsiinaa. Minä tilasin traditional pizzan ja Outi vege pizzan.

Pizzoissa meni varmaan tunti, mutta eipä oikein haitannut. Retsiinaakin jäi vielä joten kaikki hyvin. Pizzat olivat hyviä, mutta toivoin saavani jotain muuta makkaraa pizzaani kuin pepperonia, ei häirinnyt syömistä. Jälkkäriksi sitten hedelmiä ja jotain kakkua.

Tästä vielä hotellin baarista juomat ja kohti sänkyä sillä edellinen yö oli sen verran huonosti nukuttu.