Päivä 9 - Ei tehdä mitään päivä

18.9.2019

Markon vanhemmat siis saapuivat eilen ja olimme jo yhdessä sopineet, että tänään ei ihmeitä puuhailtaisi. Kävimme aamulla porukalla aamupalalla ja sen jälkeen suuntasimme altaalle. Tuuli alkaa olla jo tyyntynyt, mutta meri pauhaa edelleen niin paljon, että sinne ei ole tänäänkään asiaa. Markon vanhemmat menivät kuitenkin rannan puolelle, joka olisi kyllä ollut hyvä vaihtoehto, sillä siellä ei ollut heidän lisäkseen kuin kaksi ihmistä. Ainakin sai olla rauhassa.

Puolen päivän maissa kävin hakemassa meille frapet allasbaarista ja lähetin samalla oluet Markon vanhemmille rannalle. Oli kuulemma oikein hyvä ratkaisu!

Kävimme vielä uimassa oman talon altaalla ennen sisälle menemistä. Meillä oli tarkoituksena lähteä porukalla syömään Mythos tavernaan lounasta. Joskus yhden jälkeen olimme perillä. Minä olisin halunnut pizzaa, mutta uuni ei ollut vielä lämmin. Tilasin sitten pastaa. Pizzan saaminen olisi kestänyt 45 minuuttia. Kesti kyllä aivan yhtä kauan saada muutakin ruokaa….

Jokatapauksessa söin neljän juuston pastaa ja Marko söi kreikkalaisen salaatin. Hyvää ruokaa jälleen!

Lounaalta suuntasimme takaisin hotellille pikkuisen huilaamaan. Saattoi olla, että nukuin pienet päikkäritkin. Menimme Markon vanhempien huoneeseen pelaamaan hieman korttia ennen lähtöä päivälliselle.

Olimme sopineet koko porukan treffit Plataniakseen. Kävimme ensin Hennie’s gastropubissa, jossa oli ihanan paljon oluita tarjolla. Maistelin neljää eriolutta. Tastereita oli saatavilla kaikista ja ne maksoivat 1,50 euroa 150 ml. Mielestäni oikein kohtuullinen hinta. En enää muista mitä kaikkea maistelin, mutta luumuportteri jäi erityisesti mieleen! Tämä oli jo toinen portteri, joka sulatti sydämeni.

Syömään menimme uudelleen Belvedereen. Alkuun otimme dakosia, melinosalataa ja viininlehtikääryleitä. Marko söi pääruuaksi kanaa tomaattikastikkeessa, joka oli siis kananjalka luineen ja nahkoineen, eikä se ollut nähnytkään tomaattia. Todella pettymys. Itse otin gemistan uudelleen, koska listalla oli tasan kaksi kasvisruokaa ja tuo on mielestäni parempaa.

Belevederessä asui myös kaksi kissaa, joista taisin viimeksikin mainita. Tänään selvittelin niiden nimet – Mister Neerman ja Madam Mary. Ihania katteja molemmat. Juttelin omistajan tyttären kanssa pitkään kissoista ja hän kertoi pitävänsä niistä huolta. Neerman mm. nukkuu hänen vieressään yöt.

Takaisin hotelli ajoimme taksilla, joka kaahasi kuin päätön kana. Käänsi välillä radiota kovemmalle ja puhui puhelimeen. En ole ihan äsken tuollaisessa kyydissä ollut. Onneksi päästiin turvallisesti takaisin hotellille. Vielä vähän viiniä ja parit korttipelit ennen unia.