Päivä 10 - Soijaa pukkaa

8.9.2015

Marko

Lomalinjalle kun on lähdetty niin lomaillaan. Suunnaksi valikoitui taas ranta ja makoilu. Tällä kertaa tuota soijaa nimittäin pukkasi ihan hillittömästi sillä kosteusprosentti huiteli yli 90 prosentin. Rannalla olikin prosessina se, että homma alkuun meressä käynnillä, makoilua, mereen, makoilua, mereen ja tuota jatkettiin niin kauan kuin oltiin siellä. Siitä sitten vielä altaan kautta hotelliin suihkuun.

Suihkusta hetken virvoittuneena lähdimme lompsimaan Livingroomin suuntaan lounaalle. Siinä se suihkun apu sitten menikin sillä soijaa pukkasi. Viinin kanssa saatiin pientä naposteltavaa kun leipäpalojen päälle oli heitelty kinkkua ja salaattia. Lounaaksi jaoimme Livingroomin Club Sandwichin joka on todettu jo aiemmin hyväksi.

Lounaalta pompimme vielä takaisin päin hotellille ja koppasimme kaupasta hieman juotavaa sinne. Hotellilta suuntasimme sitten aikanaan vanhaan kaupunkiin päin ja pysähdyimme Fraoulesissa ja Cul De Sacissa maistelemaan juomia (viiniä, olutta ja vettä). Cul De Sacissa olikin kiva katsella myös vanhan kaupungin kadun vilinää ja menoa. Siinä tulikin istuskeltua hyvä tovi viinistä nauttien.

Illallispaikaksi oli valikoitunut To Parastratimo niminen taverna joka sijaitsee kirjaimellisesti Rimon Di Fountain ”suihkulähteen” takana. Se on siinä Cul De Sacin läheisyydessä oleva ”suihkulähde” joka sylkee käytännössä päistä vettä. Siinä on aukko josta sinne pääsee.

Tilauksen jälkeen saimme hieman tsatsikia talon piikkiin ja samaten leipää. Tämä olikin kiva yllätys ja saimmekin tsatsikia tuhottua leipäpaloja kastamalla.

Alkuun otimme kesäkurpitsapalleroita ja ne olivat hyviä muuten, mutta itse en välittänyt tillistä mitä oli niihin laitettu.

Pääruoaksi otin itse pastitsiota ja Outi otti possua munakoison ja fetajuuston kera. Molemmat oli maistuivat hyvälle ja näyttivätkin vielä. Hyvät valinnat ja voimmekin suositella tuota paikkaa.

Jälkkäriksi saatiin vielä viinirypäleitä ja jotain kakkua.

Tästä siirryimme käppäilemaan vanhaan kaupunkiin ja Outi löysikin sieltä jäätelöä. Tai no se jätskipaikka oli siinä naapurissa eli ei tarvinnut kauas mennä tätä varten.

Kävelimme rantakatua pitkin pois ja löysimmekin paikallisten lasten leikkipaikan. Tuo rantakadun varressa kulkeva tie suljetaan iltaisin ja siinä onkin joitain myyjiä myymässä palveluitaan kuten maalausta, popcornia ja muuta sellaista.

IMG_3217IMG_3226IMG_3229

Kotimatkalla pysähdyimme juomaan vielä drinkit Entasis kuppilassa. Outi otti Blue Hawaiian drinkin joita oli kahta sorttia. Toisessa oli sitruunamehua ja toinen oli sitten se enemmän alkoholillinen versio. Outihan otti sen missä ei ollut mehua – niin, ei ehkä olisi kannattanut. Itse otin mojiton ja se oli kyllä varsin hyvää. Outin mielestä parasta on tietysti ilta-aikaan tilata drinkkejä, kun silloin on tähtisadetikut laitettu niihin.

Kuppilanpitäjä muuten kertoi toiseen pöytään, että sillä hetkellä kosteusprosentti oli 93 tienoilla ja lämpötila oli 36 tienoilla – kello oli vaille 10 illalla siinä vaiheessa. Kyllä oli muuten lämmin ja soijaa pukkasi koko päivän.