Päivä 6 - Markkinapäivä

4.9.2015

Marko

Aamu alkoi tietenkin aamupalalla ja tällä kertaa olikin leipomosta mukaan lähtenyt pari leivosta. Jaksoimme lopulta syödä vain toisen ja toinen jätettiin odottamaan seuraavaa päivää. Hedelmäleivos päätyi syödyksi ja olihan se hyvää – se oli jonkinlainen keksipohjalla oleva leivos jossa oli kermavaahtoa ja hedelmiä.

Olimme päättäneet lähteä markkinoille sillä torstaina on isot markkinat parkkipaikalla. Lauantaina ja maanantaina on pienemmät on pienemmät markkinat. Markkinoilla oli myynnissä vaatteita, hedelmiä, hunajaa, mausteita ja paljon muuta tavaraa. Oli siellä feikkikamaa ja silkkaa krääsääkin, mutta hedelmät oli edullisia siellä ja samaten juustot. Löytyi sieltä jäniksiäkin häkistä ja nämä ei tainnut olla lemmikiksi menossa. Kannattaa käydä siellä ihmettelemässä ja suosittelenkin että varaa mukaan vettä sillä siellä on lämmin!

DSC_1044DSC_1046DSC_1047DSC_1045

Markkinapaikan vieressä oli iso kirkko joten piipahdimme sielläkin. Kuvaaja (Outi) taisi olla tässä vaiheessa hieman tärähtänyt sillä kuvat olivat hieman huonolaatuisia. Siellä oli muuten mummo ajamassa pois kävijöitä, jotka eivät olleet sopivasti pukeutuneet kirkkoon.

DSC_1049DSC_1050DSC_1051DSC_1052

Kirkossa käynnin jälkeen me jäimme pyörimään hetkeksi vanhaan kaupunkiin vielä ja päätimme käydä jäätelöllä.

Vanhasta kaupungista lähtiessä istuimme viinilasilliselle Livingroom kuppilaan. 4 euron lasin hinnan sai heti anteeksi kun saatiin nokan eteen hieman leipää. Vesilasia he täyttivät kun se oli tyhjä joten hieman korkeampi hintataso (euron kalliimpi ehkä kuin muualla) oli siis anteeksi annettu. Palvelukin pelasi sillä kaadoimme vahingossa viinilasin ja kohta kuului vain, että ”vame vame” ja kaksi jannua oli siivoamassa. Toinen pöytää ja toinen lattiaa.

Matkalla hotellille koppasimme Petrinosta Gyros pitat mukaan syötäväksi hotellille. Hintaa oli 2,7 euroa ja voin suositelle kyllä lämpimästi noita pitoja!

Hotellilla söimme ja hieman bloggailimme tänne blogin puolelle. Sen jälkeen menimmekin pelailemaan taas unoa vanhempien parvekkeelle ja tuhosimme eiliseltä viinitehdas visiitiltä ostamamme viinipullon.

Vanhempieni lähtö lähestyy ja heidän piti ostaa tuliaisia vielä kotiin. Me taas lähdimme etsimään vanhasta kaupungista ruokapaikkaa. Olimme Tripadvisorista bonganneet paikan nimeltä Sto karfi kai sto petalo ja lähdimme tätä etsimään. Löysimme puolivahingossa tämän ja ruokalistan perusteella paikka vaikutti hyvältä ja edulliselta. Teimme siis pöytävarauksen tänne illaksi.

Tästä lähdimme Cul de Sac kuppilaan juomaan hieman viiniä ja odottelemaan, että vanhemmat ovat saaneet ostoksensa tehtyä. Viinilasillisten kanssa saimme hieman hedelmiä kaveriksi. Tässä istuessamme ohi meni hääseurue musiikin saattelemana.

Kahdeksan aikaan suuntasimme parin kaupan kautta ravintolaan. Alkupalaksi otimme juustopalloja ja tsatsikia. Nämä olivat hyviä ja näistä ei ollutkaan mitään valittamista.

Pääruoaksi otin pastitisiota ja Outi otti stifadoa. Tästä se alamäki sitten alkoikin. Outi sai ruoan 5-10 minuuttia ennen muita ja oli melkein syönyt kun seuraava sai ruokansa. Pöytäseurueen 5 hengen ruoista vain kaksi tuli samaan aikaan. Outin Stifado oli kuulemma hyvää, muu ruoka ei ollut enää sitten hyvää. Veljen jänis oli sitkeää ja aika paljon siitä jäi syömättä, minun ja äidin pastitsio ei ollut kummoista eikä isän makkaratkaan. Ruoan suhteen paikka oli siis pettymys. Laskua pyydettäessä saatiin vielä hunajamelonia ja rakia. Hinta ei ollut paha sillä tähän meni 30 euroa meiltä (2 alkuruokaa, 2 pääruokaa, viiniä ja vettä) – laatu ei myöskään ollut hyvää.

Ruokailemasta käppäilimme vielä hotellille päin tai osa käppäili sillä osa koppasi taksin. Outi osti vielä munkkeja (loukoumades) mukaan eräästä kuppilasta, mutta nämä ei kameraan päätyneetkään enää sillä hotellilla ei kumpikaan muistanut ottaa kuvaa niistä.

Seuraavalle päivälle onkin varattu auto, joten saa nähdä mitä siitäkin reissusta tulee sitten.