Päivä 8 - Rantaelämää

6.9.2015

Marko

Päivähän alkaa aamupalalla. Kreikkalaisen aamiainen on heidän mukaan kahvia ja tupakkaa – meillä se on hieman monipuolisempi. Tällä kertaa pöydässä oli hedelmiä, jugurttia, kahvia, tuoreita sämpylöitä, leivos, mehua, paistettua kananmunaa, papuja, fetaa, tsatsikia ja no se muu mikä näkyy alla olevassa kuvassa.

Aamupalalta suuntasimme hotellin edessä olevaan rantaan. Rannalla oli vähemmän yllättäen kuuma sillä ei tuullut juuri yhtään ja hiki valui auringossa maatessa. Kävimme jossain välissä hakemassa läheisestä kahvilasta Tea Frappet. Outi otti hunajamelonin makuista ja minä mansikan makuista, nämä olivat kiva piristys tähän kuumaan rantapäivään sillä ne oli suureksi osaksi jäätä.

Rannalta lähdimme yhden jälkeen lounaalle Livingroomiin. Hieman kommelluksia oli tälläkin kertaa sillä tarjoilija toi Outille valkoviiniä punaviinin sijaan ja kolmas tarjoilija otti tästä kopin vasta ja toi oikean viinin tilalle. Outi otti Livigroomin Club Sandwichin ja minä otin mini burgerit. Molemmat annoksit olivat loistavia ja erikoismaininta vielä tuosta ”ketsupista” joka oli jotain tomaattipohjaista settiä ja hieman majoneesia.

Lounaalta lompsimme takaisin hotellille ja törmäsimme aurinkokelloon. Ihmettelimme miksi se ei ollut ajassa, mutta tajusimme sen olevan talviajassa vielä. Tätä kelloa ei muuten tunnilla siirretäkkään.

Oli vanhempien ja veljeni viimeinen ilta joten he olivat tehneet varauksen läheiseen Lissus ravintolaan. Ennen sitä katselimme vielä hieman maisemia ja kävimme läheisessä kuppilassa juomassa viiniä/olutta isän laskuun sillä hän hävisi tämän päivän uuno pelit.

Lissuksessa alkuun otimme uunissa paistettua munakoisoa tomaattikastikkeessa fetan ja juuston kera. Pääruoaksi Outi otti neljän juuston pastaa ja minä söin stifadon. Ruokahan on tässä paikassa hyvää, mutta ruokalista on koluttu jo läpi tässä vaiheessa sillä siellä on jokuseen kertaan syöty tässä viikon aikana.

DSC_1098DSC_1099DSC_1100

Kävimme vielä drinkeillä läheisessä Entasis baarissa, jossa on 82 erilaista drinkkiä valittavana. Drinkithän tulee illalla tähtisadetikkujen kera!

Huomenna onkin sunnuntai ja mitään kummoista ei taida olla ohjelmassa. Suurin osa kaupoistakin on kiinni niin saa nähdä tuleeko puuhattua kummoisia. Lämpöä on luvannut ja tuultakaan ei kuulemma kauheasti ole.